دروس پایه دوره مدیریت کسب و کار (MBA) کلیه گرایش ها

این ماژول شامل سه درس به شرح ذیل می باشد
درس مدیریت استراتژیک
نام استاد: دکتر حمید رضا رضوانی مدت زمان ارائه درس: 30 ساعت اجزاء درس: 12 جلسه محتوای الکترونیکی+ 2 جلسه کلاس حضوری + 2 جلسه کلاس مجازی

اهداف درس مدیریت استراتژیک:

می دانیم که در وراي تمامی اعمال و رفتار انسان، فكر و انديشه اي نهفته است، به عبارت ديگر پردازش ذهنی، قبل از انجام امور جهت رسیدن به موفقیت توسط هر فرد لازم و ضروری است. سازمان ها نيز به عنوان اشخاص حقوقی همانند انسان‏ها با مديريت استراتژيك، برای انجام صحیح و درست فعالیت های خود به بررسی و تفکر دقیق می پردازند. هر يك از مدل‏ هاي ارائه شده در مديريت استراتژيك در واقع نوعي روش منظم و سيستماتيك در مورد اين فكركردن است بنابراین روش علمي و منظم فكركردن در مورد فعاليت ‏هاي سازمان در قالب مدل‏ هاي مديريت استراتژيك مطرح مي‏ گردد.

اكثرمدل ‏هاي مطرح شده توسط صاحب‏ نظران مديريت استراتژيك، در اين نكته اشتراک دارند كه مديريت استراتژيك داراي سه مرحله اصلي است:

  •     برنامه ريزي
  •     اجرا
  •     كنترل استراتژي‏ ها

اين سه مرحله سه بخش به هم وابسته الگوي جامع مديريت استراتژيك هستند. هيچ كدام بدون ديگري مؤثر نيستند، بلكه تركيب آن‏ها موجب اثر بخشي و هم افزايي خواهد شد.

درمرحله‏ برنامه ‏ريزي، استراتژي‏ ها و جهت‏ گيري‏ هاي مناسب انتخاب شده و سپس در مراحل بعدي، اجرا و كنترل مي شوند.


چشم انداز درس:

از دانشجویان در درس برنامه‏ ریزی استراتژیک برای مدیران انتظار می ‏رود که پس از گذراندن این درس توان مندی‏ های زیر را کسب نمایند:

  •      درک مفاهیم زیر بنایی مدیریت استراتژیک و نگرش استراتژیک
  •      توان مندی تدوین مقصد استراتژيك سازمان
  •      انجام تحلیل محیط داخلی سازمان
  •      انجام تجزیه و تحلیل محیط خارجی سازمان
  •      آشنایی با انواع استراتژی های سازمانی
  •      توان مندی در ارزیابی و اولویت بندی استراتژی ها و انتخاب استراتژی های برتر


ویژگی این درس


این درس، در 12 جلسه (12هفته) در قالب محتوای تولید شده در پرتال درس ارایه می شود.

اجزای الگوی مدیریت استراتژیک هم به صورت علمی و هم به صورت ارایه مثال؛ در طول دوره تدریس می شود.

 2 جلسه حضوری(ابتدا و انتهای دوره) و 2 جلسه کلاس مجازی در طول دوره به صورت تکمیلی برگزار می شود.


مخاطبین این درس


-معاونین و مدیران تمامی سطوح سازمانی(ارشد؛ میانی؛ عملیاتی)

-کارشناسان مرتبط با موضوع مدیریت استراتژیک و نیز برنامه ریزی سازمانی
-صاحبان کسب و کار/ کارآفرینان

درس مهارت های رهبری و رفتار سازمانی
نام استاد: دکتر سید مجید طباطبایی مدت زمان ارائه درس: 30 ساعت اجزاء درس: 12 جلسه محتوای الکترونیکی+ 2 جلسه کلاس حضوری + 2 جلسه کلاس مجازی

اهداف درس مهارت های رهبری و رفتار سازمانی:

رفتارسازماني عبارت است از مطالعه منظم (سيستماتيك) عمليات ، كارها ونگرش هاي افرادي كه سازمان را تشكيل مي دهند.

هدف علم رفتارسازماني چيست؟

ایده آل های این علم شامل:

  •     بررسي رفتار افراد سازمان
  •     شناسايي علت رفتارها
  •     توجيه رفتارها
  •     و در نهايت پيش بيني رفتار فرد

در اين دوره بررسي موضوع رفتار سازماني بيشتر از زاويه عملکرد فرد بررسي شده در حالي که سطوح بررسي رفتارها در سه سطح زير است که هر سطح زير بناي سطح بعدي است

  •     سطح فردي
  •     سطح گروهي
  •     سطح رفتار سازماني

 

چشم انداز مورد انتظار این درس:

آشنایی با مباحث تخصصی مهارت های رهبری و رفتار سازمانی و تکنیک های آن

آشنایی با جنبه های مختلف رفتار از مرجله فرد تا گروه و سازمان

آشنایی با مبانی شکل گیری تئوری های رفتاری

آشنایی با عوامل مطالعه رفتار و جنبه های مرتبط با حوزه رفتار سازمانی مانند رهبری، قدرت، تیم ها و عوامل موفقیت آنها ، ارتباطات و ....

به طور مفیدی اشنا خواهید شد.

درس مدل های کسب و کار
نام استاد: دکتر ایوب محمدیان مدت زمان ارائه درس: 30 ساعت اجزاء درس: 12 جلسه محتوای الکترونیکی+ 2 جلسه کلاس حضوری + 2 جلسه کلاس مجازی

اهداف درس مدل های کسب و کار:

برای راه اندازی یک کسب و کار جدید و یا توسعه کسب و کار فعلی، اولین قدم تدوین مدل کسب و کار است. از این رو فراگیری این درس به مخاطبان این دوره کمک می کند تا با راحتی و سرعت هر چه تمام تر ایده های خود را به اجرا نزدیک کنند. طراحی مدل کسب و کار برای یک ایده جدید یا یک سازمان فعلی کمک می کند تا در کمترین زمان ممکن چگونگی انجام کسب و کار را به شرکا، سرمایه گذاران، کارمندان، مشتریان و سایر ذینفعان خود به نحوی ارایه داد که همگی آنها به یک زبان و درک مشترک از کسب و کار مورد نظر برسند. در این درس ابزارهای لازم برای طراحی مدل کسب و کار معرفی می گردد تا از طریق آنها مخاطبان این دوره بتوانند مدل کسب و کار خود را توصیف، طراحی و اختراع کرده یا آن را به چالش کشیده و تغییر دهند.

 

چشم انداز مورد انتظار این درس:

 

  • درک و تشخیص صحیح مفهوم کسب‌وکار
  • شناخت مشتری و نحوه مناسب گفتگو با مشتری
  • پیشنهاد ارزش مورد نیاز به مشتری
  • تعریف و تبیین کانال دسترسی مشتری به محصول
  • تعریف و تبیین کانال ارتباط با مشتریان
  • تعیین چگونگی کسب درآمد از محصول و خدمت
  • تعیین فعالیت‌های اساسی در کسب وکار مورد نظر.
  • تعیین این که چه کسی فعالیت‌ها را انجام می‌دهد
  • تعیین منابع کلیدی برای کسب‌وکار مورد نظر
  • تبیین ساختار هزینه‌ها و چگونگی کاهش آن‌در کسب‌وکار

مخاطبین این درس

  • دانشجویان و کارمندان علاقه مند به توسعه کسب و کار
  • کارآفرینان
  • ایده پردازان
  • مدیران و تحلیل گران کسب و کار
  • بنیانگذاران استارت آپ ها و شرکتهای دانش بنیان

 

این پکیج شامل چه دوره هایی میباشد؟

  • مدیریت استراتژیک (3,500,000 تومان)
  • مهارت های رهبری و رفتار سازمانی (3,500,000 تومان)
  • مدلهای کسب و کار (3,500,000 تومان)